fredag 19. oktober 2012

På feil side av gjerdet...

Hotellrommet er nå booket frem til mandag. Det morsomme er at vi nå de siste dagene har pakket alt vi har på rommet, sjekket ut og regnet med at i dag er dagen vi sover på båten. Alle gangene har jeg hatt en rar følelse i magen fordi jeg ikke helt har trodd på at det faktisk kommer til å skje. I dag derimot, hadde jeg en bra følelse. Stian var på nok en butikkrunde med den nye vennen sin Leon (som fikser alt), mens jeg og Kenneth puslet litt med saker og ting til båten. Tidligere på morgenen har Stian allerede snakket med Yannis (megleren) og bekreftet at eier kommer klokken tolv og at båten kommer i vann. Jeg satte med ned et lite øyeblikk og stirret over på andre siden av gjerdet, der alle de andre båtene ligger i vann og smilte. Stirret hardt på Kenneth helt til han tok av seg hodetelefonene med bråkemusikken sin, og fortalte at i dag skjer det! jeg føler det på meg! Kenneth er enig, tar en kikk på telefonen sin der en melding fra Yannis venter. Nei ikke i dag heller, men på MANDAG!!! Mandag eller? Ja greit nok like greit å ta i litt i steden for å love i morgen og i morgen og i morgen. 

Skulle veldig gjerne vært på andre siden!!!
Senere på dagen tar vi en kaffe med megleren og prater litt og får ut litt frustrasjon. Yannis gjør alt han kan for at ting skal gå i orden, og gjør mye mer enn det som står i hans "arbeidsbeskrivelse". Hans oppgave er i hovedsak å selge båten for sin kunde (selgeren av båten). Så alt han har gjort utenfor dette er som tjeneste for oss. Så det er ikke han vi kan klage på, det er selger som er treg. som jeg skrev sist har det seg slik at hun skylder marinaen penger pluss at hun må være her fysisk for å skrive under på at båten skal frigis og på at hun betaler. Dette er jo det beste. Vi foreslo nemlig at vi kunne betale og trekke dette fra kjøpssummen, men Yannis frarådet dette da selger kunne kreve full kjøpssum uansett. Megleren var også temmelig frustrert over dette surret, men sier han smiler og er glad mens han trykker frustrasjonen unna seg. Dette må vel bare vi gjøre også... Noe annet valg har vi egentlig ikke. 
Her ser du en liten del av bikkje-banden som patruljerer området rundt marinaen. Innimellom hører vi litt bråk i det trikkestasjons-banden forvirrer seg ned på deres område. Eller en syklist som sykler for fort, eller en måke som flyr for lavt, eller hvis de bare vil løpe litt, eller hvis noen gir de mat, eller hvis noen plystrer på dem. Trivelig gjeng altså! 

Ellers er det jo fremskritt på oppgraderinger i båten hver eneste dag. Litt etter litt blir båten slik vi alltid har sett for oss. I dag har Stian brukt mye av dagen på butikker rundt om kring, kjøpt nye kraner til dusj/vask på badene, vask til kjøkkenet, og nye pleksiglass til inngangen av båten. Putene og madrassene er avtalt å leveres på mandagen, de resterende glassene til flere luker som skal byttes skal jo egentlig komme snart, men dissa folka som skal levere dem har vi ikke sett snurten av på mange dager. Yannis sier han skal ordne... Kenneth har i dag ryddet kartbordet som frem til i dag har vært sett-det-du-ikke-vet-hva-du-skal-gjøre-med-der-bord. Ellers har det vært pussing av blanke ting som ikke har vært blanke på en stund. 
Kenneth tester styrken til det nye pleksiglasset. (ikke se på rotet til båten) 

Jeg mellom pussing, har vært på sigthseeing. Egentlig så leter jeg etter et vaskeri der du kan putte på mynter og vaske klærne selv, i steden for å betale litt for mye for dryclean hvor klærne kommer tilbake og lukter merkelig vaskemiddel. Noen som er kjent i området rundt Alimos marina som vet om noe slikt? Eller har det seg slik at alle grekere har sin egen vaskemaskin? Samtidig er det jo kjekt å gjøre seg litt kjent i området for det kan se ut som om vi blir her en stund. Vi gjør ferdig en del reparasjoner og oppgraderinger her. og vi skal og få reparert de gamle seilene og få sydd nye i området, dette kan fort ta to uker. Seilmaker skal også lage stormseil (vi skal ikke bruke det Stina og mamma for vi seiler jo bare i fint vær) til oss, pluss noe å sette det fast i:)   

På vei til jobb...


Det ligger en rekke med noen fantastiske samtidig kvalme og  grisedyre båter i havna. Jeg syns denne hadde det beste navnet... EGO

To ting til jeg mååå si: Så bra at du følger med på bloggen! Jeg blir glad:) Og to jeg lover fortsatt å bli bedre med bildene og etterhvert skal jeg og ta i bruk speilrefleksen igjen, må bare bli litt sterkere i armene for nå bærer jeg så mye annet dritt frem og tilbake.. MEN: hvis du klikker på ett av bildene i innlegget kommer det opp i stor skjerm og du kan bla igjennom dem som et album.. 

- Christine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar