lørdag 13. oktober 2012

Mye å gjøre!

Bildet av dagens fangst av lokal fisker

Puh… Det er fryktelig mye å gjøre på båten.. Hadde vel ikke regnet med noe annet, men var ikke helt forbredt på at alt dette arbeidet skal skje i 30 varmegrader (kalt hjemme forresten? hehe). Jeg var så lur at jeg startet dagen med en joggetur før frokost, surret rundt alt for mye før jeg fikk i meg noe mat, og etter dette satte jeg meg ut i sola på verandaen og drakk varm kaffe. Etter å ha stekt og svettet litt i solen med P3 i bakgrunn ruslet jeg ned til båten for å vaske litt. Jeg vil her bare minne om at båten står på en grusplass midt i solsteika, omtrent uten vind, hvor vi driver å bytter ut luker slik at jeg ikke kan åpne så veldig mange av dem. Det vil da si at jeg står og vasker inne i en steikeovn. Men det er fortsatt ikke så ille som jeg fremstiller det! Sånn til din informasjon og noe du må huske på når du leser fremtidige innlegg: Christine overdriver som regel alltid (muntlig og skriftlig), og liker å skrive med en noe dramatisk vinkling. tilbake til saken, tror du jeg hadde mye energi på dette tidspunkt? Tror du jeg hadde skallebank? Riktig svar: Lite energi og ekstrem skallebank! Men men nok klaging, over til skryt:




P3 med lørdagsrådet og RR
Stian er fantastisk. Han står på, jobber og sliter, solbrent på ryggen og glemmer til og med å spise hvis ikke jeg mater han (må mate Kenneth litt innimellom også, men han er litt flinkere til å passe på seg selv). Stian gjør det også med veldig godt humør. Han irriterer seg over dårlige håndverkere i et øyeblikk og gleder seg over fremskritt i et annet. Det vi også gjør veldig mye for tiden er å tenke fremover. Frem til båten kommer i vannet, frem til vi skal sove i båten, frem første gang vi skal heise seil… osv. Fortsatt er det altså mye å se frem til. Selv om jeg skrev i går at eventyret har begynt, Har vi de største delene av eventyret fremfor oss. 







Kaiser;)
Nå sitter jeg og Stian på verandaen på hver vår PC, med noen øl og slapper av. Kenneth er ute og sprer sine vinger litt på egenhånd. Og samme hvor mye jeg klager her inne, klarer jeg egentlig ikke å vente til jeg kommer ned i båten i morgen for å ordne litt til. 

I morgen skal jeg også lage handleliste til planlagt IKEA tur en av de nærmeste dagene:) Veldig kjekt å ha både bil og IKEA i nærheten. Stian's kjørestil er en lekker blanding av prins og lokal greker. Et must på handlelisten er blant annet en eller annen form for hengende stoff hylle dings til badet våres siden en holding tank vi har bestilt kommer til å ta opp all skapplass på badet, kurver til oppbevaring på hyllene i kabiner. Jeg vil også undersøke om jeg kan kjøpe noen av de kurvene du kan henge på veggen til kjøkkenet som IKEA har, og om det lar seg gjøre på båt.

Teak er fryktelig dyrt her, men fryktelig pent:


Stian bytter ut ødelagt teak 


Resten av treverket kan pusses ned og vips er det som nytt! 




- Christine 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar