fredag 5. oktober 2012

Bestilt flybilett:)


Stian og Kenneth har kommet seg helt i bunn av "skohelen" på Italia, hvor de venter på en båt som skal gå kl 19:00 i kveld. De har nå kjørt fryktelig langt syns jeg på kort tid! Båten tar rundt 17 timer, er ikke alt for dyr, og samtidig kan både gutta og bilen hvile:) Og det kan hende det trengs! Når jeg pratet med dem i går kunne de fortelle at de hadde kjørt en stund med viftene på maks med maks varme for å unngå at bilen kokte. Men så hadde de gjordt noen modefikasjoner som de kalte det, og nå holdt bilen seg kald på egenhånd. Jeg ser dermed for meg et stort hull i panseret! Hehe.

Båten er jo genial. Vi har jo kjørt til Italia før uten problemer, også slipper de veeeldig mange ekstra grenseoverganger i land som Romania, Kosovo, Slovenia osv. Jo færre grenser desto bedre tenker jeg. Færre grensevakter og forklare den stappa bilen til. Og hvordan er engelskkunnskapene til dissa grensevaktene nedover? De kunne sikkert kommet ned med noen gode historier da, om de hadde kjørt hele veien....





Her kan dere se hvor stappa bilen er:)








I dag har jeg bestilt flybillett til meg selv! Jeg reiser ned på torsdag morgen. Og for å unngå å betale nærmere 5000kr for en enveis flybilett ble det med mellomlanding. Kunne velge mellom en 25minutters mellomlanding i Riga, mellomstop med overnatting i Moskva eller noen timers venting på Frankfurt. Hmm.... Vanskelig valg... Det ble glatt frankfurt, fly SAS og Lufthansa, hørstes trygt ut syntes jeg:) Akkurat passe tid på å haste mellom gate'ene også:) 




         - Christine 

2 kommentarer:

  1. lenge blir dere i Hellas da för den store reisa,kansje tatt en tur under julen

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi blir i Hellas kanskje ut november, men så seiler vi ut til Kanariøyene og er der i jula. Du får følge med på bloggen og se hvor vi er når det nærmer seg:)

      Slett