fredag 26. oktober 2012

Båt i vannet!


Nok et innlegg som har blitt skrevet over flere dager. Tiden går fryktelig fort, det er en del å fikse, så vi har alltid noe å gjøre. Men her kommer nå i hvert fall en liten oppdatering: 


Nok en gang pakkes bilen
Onsdag:
I dag har vi ryddet ut av den gamle båten, og begynt å fylle den nye. Det er en del innhold her fra før også, kopper, glass, tallerkener, kjeler og mye mer. Så i morgen skal jeg gå mer nøye igjennom for å se hva det er vi skal beholde eller kaste. Akkurat nå har jeg bare stappet inn alt det vi har hatt med oppå det som var her fra før, så inni skuffer og skap er det ganske så fult akkurat nå. Båtliv er jo noe ukjent for oss, så jeg tror og en del organisering vil skje etter hvert som vi bruker tingene, og ser hva vi bruker mest og hvor vi vil ha ting. Sengene er sånn ca redd opp, og egentlig gleder vi oss til det blir kvelden og vi kan legge oss og sove i båten.





Kenneth låser opp den nye båten.


I morgen tar vi nok en tur på butikken å handle inn litt laken og håndklær og slikt. Så vi får dusjet og slipper å sove rett på madrassene… Det meste ser ut til å virke som det skal på båten, vi finner litt småting litt rundt om kring, men ikke noe vi ikke kan fikse. Og båten er mye finere enn den andre! Ikke bare er det større plass, men det som skal være hvitt, er faktisk hvitt, og det som skal være blant er faktisk blankt.

Torsdag:
Også var det plutselig lang ut i neste dag, før jeg fikk rukket å publisere innlegget…
Første natten i båten var helt forferdelig! Det er så sykt mye mygg her! Så gutta sov mesteparten av natten ute i cockpiten mens jeg lå inne i båten og ble spist opp av myggen og svettet i varmen, for jeg kunne jo ikke ha vinduet åpent og slippe inn flere…


Men eller var det veldig koselig å våkne opp til båten da, tross lite søvn. Koke kaffe og se på livet i havna. Ellers har vi vimset litt rundt i butikker, for å kjøpe inn ting vi trengte, og organisert mer i båten. Nå sitter jeg å ser på gutta klippe til myggnetting til vinduene.


Fredag:
Også var det plutselig enda en ny dag, uten å ha publisert noe nytt på bloggen. Men nå har vi endelig fått tak i internett, så fremover kan jeg nok bli litt flinkere! Nå sitter vi å skravler med Leon (fikser alt mannen) og drikker kaffe. I natt sov vi mye mye bedre!

Bilder av båten:














 - Christine

2 kommentarer:

  1. Vet ikke om det er "lov" å skrive på bloggen, men pytt pytt..
    Dette fortjener en kommentar: GRATULERER SÅ MYE, dette var vel fortjent nå ! Så da er det bare å få omregistrert "Damen" og klargjort og la oss håpe Dere ikke treffer på han nyutdannede karen her (Tilegnet Capt. Stian :)
    http://www.youtube.com/watch?v=gh5xu35bAxA

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er veldig lov til å skrive på bloggen, jeg skal vel egentlig oppfordre mer til det i følge riktig blogger skikk! Men det hender jeg er litt treg med å oppdage og svare på kommentarer... Skal bli flinkere!

      Gleder oss til du kommer!

      Slett