tirsdag 20. november 2012

Vil. Forlate.Hellas. NÅ!


Grekerne er flinke til å dra ut tiden. Det har ikke blitt noe seiling i løpet av dagene som har gått. Og vi vet ikke helt sikkert når det kan bli heller. Det å registrere båten i Norge har vi blitt fortalt skal være det minste problemet. Men det har seg slik at papirene må gjennom det norske konsulatet i Athen, der jobber det grekere og vips går ting med sneilefart. Stian er på saken og ringer frem og tilbake til Norge og konsulatet og prøver å få litt fortgang i dette. Papirene kommer til å gå i orden ganske snart, det er ingen problemer der. Problemet våres er at vi ville hatt dette i orden i går! Det eneste mennesket som kan ordne med papirene er for øyeblikket i Australia (noe som passer oss dårlig), men etter at Stian har satt himmel og jord i bevegelse skal kanskje dette gå i orden uten denne personen. Vi får se hva dagen bringer, og ikke ha for store forventninger. Det er bare det at korinter kanalen roper på oss!
Kenneth er litt stolt av sine fine nye sko, så måtte bare vise dem... 


Samtidig får vi litt bedre tid til å fikse litt på båten. Kenneth bruker det meste av dagen på å dingle i en sele oppe i masta for å feste radaren. Kjølsvinet går rundt å pusler med sitt, litt elektriker jobber og litt tau smelting. Stian sitter i telefonen, og jeg skal straks på markedet for å hamstre grønnsaker.

Og mens jeg sitter her å skriver kommer Stian bort og sier at papirene kan komme i orden i dag. Jeg skal se om ikke jeg rekker å oppdatere dere før vi reiser hehe. Eventuelt ikke reiser fordi ting går som planlagt, sånn som vi er mer vant med.   




Jeg har vært oppi der jeg og!

Litt små skeptisk til første gangen...
- Christine 

2 kommentarer:

  1. Skal jammen si dere har fått testet tålmodigheten deres, men nå er det tydeligvis rett føre det bærer til havs! det betyr vel at det ikke vil komme så ofte lenger av dine fine og spennende brev:-( det har vært en fryd å følge dere, jeg har vent meg til at ca sånn annenhver dag kommer det nytt innlegg. Du har gjort en kjempejobb Christine, med bloggen din! Jeg gleder meg til fortsettelsen og ønsker dere masse lykke til!!! hils resten av mannskapet. stor tanteliseklem:-)

    SvarSlett
  2. Jeg er og klar for avreise, for nå er returbillett nettopp bestillt fra Roma.... og det regner her nå !! Alt utvendig er stort sett klart, primært er det nå innvendig sikring/lagring som gjenstår. WoooooooHooooooo !

    Mvh
    Kjølsvinet, WannaBe crewmember "S/Y Carmen" of Norway, LI 9022
    Reporting from Skipper Bar@Marina Alimos
    Local time 11:49

    SvarSlett