lørdag 10. november 2012

Dåpsgave



Monteringen av utstyr fortsetter, og båten blir mer og mer lignende et romskip. Flere og flere stopper på brygga og sier sitt om konstruksjonene, men det får bare være. Vi trenger alt utstyret, og så lenge det er stødig nok er vi fornøyde. Bilder kommer når alt blir ferdig. Uten om montering av alt utstyret, venter vi på cockpit puter og et nytt seil, litt polering og så begynner vi å bli klare for avreise. Papirarbeidet som er igjen på båten skal normalt sett bare ta noen få dager. Men hele Athen streiker om dagen, så vi er veldig spent på hvor lang tid det kommer til å ta. Trikken går ikke for eksempel, så skal vi noen steder må vi gå. Og det er noen lange avstander. Gutta får som regel sitte på med Leon når det gjelder båt greier, men jeg leter etter en kaffekanne! Og finner det ingen steder. Men jeg fikk et tips i går om hvor jeg kunne lete. Våre svenske naboer skulle nemmelig inn til sentrum og se Akropolis i går, trikken gikk ikke, så de tok taxi. Inne i byen ble de møtt av politisperringer, og måtte snu. Dermed ble det shopping til båten isteden, så de har funnet en butikk hvor jeg kan kjøpe kaffekanne, og noen fine vinglass de også kjøpte.


På torsdag ba vi naboene på taco i vår båt og i går var vi over hos dem igjen og fikk litt vin i de nye vinglassene deres. De er veldig morsomme og lette og prate med, så vi har hatt det mye gøy sammen de siste dagene. Og i går overrasket de oss med blomster og skikkelig champagne som skal spares til dåpen. Man skal nemmelig ikke spare penger på dåps-dråpene, det bringer visstnok ulykke. Tale skal holdes, og så må vi få tak i en jomfru til å knuse flasken over ankeret, så det er ikke bare bare å døpe båt!


I dag får vi og besøk av Bergenseren! Det gleder vi oss til. I går ryddet jeg og vasket klart rommet hans og vasket litt sengetøy, så alt er klart. Jeg trenger noen jenter på besøk snart, nå blir jeg omringet av tre gutter. Vi har heldigvis delt inn bad etter kjønn, så jeg har i hvert fall mitt eget bad!  

Her ser dere de snille naboene våre:)

Stian demonstrerer hvor kjekk han er med hår i trynet ved å gi meg det mest sexy blikket, eller hva?

Båten kledde virkelig blomster:)
- Christine

4 kommentarer:

  1. Og jenter vil snart besøke deg også!

    Ser ut som dere koser dere masse. Jeg er spent på hvor dere skal få tak i ei jomfru, godt dere ikke skal døpe båteni Drammen!

    Klemmer fra Stina

    SvarSlett
    Svar
    1. Jomfru er fikset! Dattra til en som hjelper til med båten kan gjøre det. Men hun er 13 år da, så man vet jo ikke... Skal jeg spørre for sikkerhets skyld? Det er jo seriøse greier det her, hvis ikke vi gjør det riktig vet man jo ikke hva som kan skje...

      Slett
  2. Da var snart sparepengene drukket opp?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja alle pengene er drukket opp, så nå starter vi snart å haike hjem fra Athen. Båten får bare stå. Heldigvis har vi såpass med selvkontroll at vi har noen kroner igjen enda. Men takk for tiltro mister anonym!

      Slett