mandag 15. april 2013

En uke alt!


Dagene går så fort, plutselig har vi vært her en uke alt. Uken har gått med på sandblåsing, priming, sparkling, priming igjen, også maling. Dette har jo da vært Stian sine prosjekter, mens jeg har holdt på med mitt inne i båten. Jeg har vasket madrasser, vegger, tak og alle hulrom som finnes i denne båten. Akkurat nå driver kapteinen og polerer båten på sidene. Han prøver å gjøre seg fort ferdig med alt som skal skje under båten i første omgang, mens den allikevel står på land. Ellers er det jo litt småprosjekter overalt, men det er ting som kan gjøres litt underveis. Båten trenger og en skikkelig vask overalt ellers utvendig. Når båten står på land blir den full av støv og sand hele tiden, vi har jo og sandblåst båten som og har satt sine spor kan du si.

båten fikk ny farge oppå¨etter sandblåsing... 


Måtte og feire bursdagen til Sveitseren på lørdag! 
Jeg mener det at seilbåten er som en campingvogn på vann, med noen ekstra utfordringer. Men her på dry-dock er det helt likt som å bo i campingvogn, bortsett fra en noe lenger stige enn normalt. Rundt oss er det i overtall pensjonister som pusler med sitt. Så de yngste i marinaen har nå samlet seg litt. Det er oss og en Sveitser (41 år, blant en av de yngste og strålende fornøyd med det). Stian har hjulpet han litt med hans prosjekter og vi har tatt noen øl sammen etter solen har gått ned. Han reiser rundt med en blandingshund som heter Laura, og hun er nå adoptert av meg. Vi har vært på noen turer sammen, og hun følger meg rundt overalt. I kveld er vi bedt på fondye. Det blir spennende!

Min nye venn som følger meg OVERALT. Kos:) 


Litt godt var det men ikke akkurat favoritten. Og i dag har jeg veldig syk i magen, så tror ikke jeg kommer til å spise det igjen… Vi tror kanskje båten skal stå i en kran over natten i dag, får se hva vi rekker, men dette er for å kunne gjøre alt ferdig helt under kjølen. Så kanskje vi slipper den ut i vannet i morgen. Men om det blir en dag lenger på land er ingen krise. Det er viktigere å gjøre alt ferdig, vi har det jo ikke travelt. 


Sandblåsing
Ferdig blåst

Her har det kommet på et lag med bunnstoff, og kapeinen polerer. Se så blank!

Hjemme har vi fått en ny niese, som vi gleder oss mye til å møte i mai! 


2 kommentarer:

  1. Hei dere to :)
    Så flinke dere er ! Litt unødvendig å si; men du vet at jeg tenker på dere hver eneste dag. Godt å se at alt går etter planen og at dere ikke forhaster dere. "Idoform" Christine; har du med det ?? Håper magen blir raskt bedre. Ellers lurer jeg på om sommeren er kommet der dere er og om det blåser mye ? Morsomt med værrapport vettu :) Stor klem fra Mamsen (grattis med niesa forresten) !

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mamsen!
      Idoform spises, håper det hjelper snart:( har og kjøpt aktivia i dag.... Her er det sommer ja. Veldig varmt på dagen, og litt kaldere på kvelden. Blåser litt, men det er ganske rolig sjø, så vi gleder oss til å seile litt igjen snart! Tenker på dere og, stor klem tilbake:)

      Slett